Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday 10 December 2010

dugaan si gen2 :(

tersebutlah kisah.... iskiskisk... mn nak mule ni yer. erm, dlm last entry kan aku ada bgtaw hari rabu aku nk balik awal sbb nk g beli brg hantaran aku kn. maka, tunangku tros nk menuju ke habib ampang, lalu duke n mrr2. sampai je nak turun mrr2, depan ngan istana bambu retaurant, kete tu tiba2 cam terbenti. tunangku benti tepi n try start lg. erm, mmg xleh idup da. dah la jem. cisss.

tunangku soh aku dok dlm kete n siap pesan jgn bukak pintu kete wlo ape pon terjadi. melainkan klo polis dtg baik! hehe. kitorang cam nmpak byk kedai kete kat depan tu. tunangku jln la kaki. n aku menunggu di dlm kete. riso gak aku sbnye. panas lak dok dlm kete tu. aircond pon xleh pasang. iskk. lm lak tunangku ni. die still soh aku tgu. aku siap sempat bac yasin 2 kali n siap tahlil lg. hehe. bosan taw x. sampai hari da gelap. xleh nk baca da. tunangku kate, tgu tow truck dtg bengkel tu, nnt tow truck dtg kat kete. almost 2 jam aku dok dlm kete 2 k! panas bontot! 8 lebey bru smpai tow truck tu .hahai.

1st time aku nek tow truck. klaka lak. hehe. tow sampai bengkel tu la. upenye, punyela jauh tunangku bjalan dlm ujan renyai tu! ciannye! die kate yg dekat, byk bengkel da tutup. iskisk. siap mbahayakan diri melintas jalan yg besar lg byk kete 2! fuhhh. die kate, nsb jln jem, so, kete slow. leh la die cross. alhamdulillah, xde pe. byr tow truck RM60 n tglkan kete kat situ. buatla ape ko nk buat. jji kete tu gerak. igt nak tahan texi dr bengkel 2. tp cam xde la pulak. last2, mamat bengkel tu nak balik gk, die tumpangkan kitorang smpi ampang point. amek texi dr sana je. kt ampang point, nmpak bas. tunangku ajak naik bas sampai kl. erm, belasah jela. rase klaka sgt time tu sbb aku ngn die x penah nek bas together2 sblum ni. agaga.

da lm aku x nek bas. bes gak. hahaha. sbnye xtaw nk benti kat mana. tp bas tu lalu klcc. aku ckp, jom jela trn klcc. beli roti sket, nek lrt smpai kl sentral, then nek komuter smpai dato' harun. then jln kaki smpai umah. cool giler! 1st time nek public transport sesame! ngeeeeeee. xrase penat sgt la sbb berdue. huhu

smlm igt da leh siap kete. tp silap besar la. kitorang decided to EL jer. hari ni xleh la cuti lagi. mnegade la tu kan. so, hr ni nek komuter g keje! yay! sesuatu yg da lama aku tglkan. tp soh ayah anta g komuter. pemalas tol! huhu aku da bese da dulu g keje nek komuter. tunangku la xpenah. haha

hari ni, org bengkel tu call bgtaw die akan charge RM2000++!! sakit jantung kejap bile dgr. tp die x buat lg la. die tya dulu sanggup byr ke x. adeiii. dugaan tol. time nak kawen ni la mcm2 lak jd kat kete tu. husni call cousin die yg ade bengkel gak kt usj. cousin die bgtaw mhl sgt 2000 lebey tu. so, husni decided nk tarik kete tu g bengkel cousin die je. then tya upah bengkel ampang tu. die letak RM200!! demn! ko bkn wat pe pon! cek je kan! mmg sah2 da kene ketuk! lg la tunangku sakit ati.

mintak kurang pon die bg RM180 je. lntakla, husni byr je, jji die x buat kete kat situ. call tow truck, n die mintak RM160 dr ampang ke USJ. tunangku x kesah je la. jji die lg pecaya cousin die dr bengkel xknl tu. durhhh

maka, itulah antara dugaan nk kawen ni yer. dush2! smg allah permudahkan la segalanya. ameen..

p/s: yea!! petang kang balik dr opis nek bas n komuter! :)

tow truck mengangkut kete yg tersadai di mrr2 ini. huhu

aku tgu dlm kete dr kol 6 lebey smpai kol 8 lbey sorang2 kat jln ni. huhu

cian die sedey dlm tow truck. igt,,,, susah senang kite bersama ok :)

ni die bengkel yg mengetuk tu! nseb je kitorang terdesak, klo x, xhengen nk g kedai ni ok!

love ~ izyan al-za'im

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...