Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Saturday 28 August 2010

kejadian sebelum iftar at MATRADE

smlam hari jumaat, aku n tunangku telah menghadiri majlis buka puasa kat matrade hall. alhamdulillah, dah 3 tahun aku berbuka kat MATRADE. (da lama gak aku keje matrade upenye. hehe) big boss kasi balik seawal kol 3. lunch break gomen starts kol 12.15 sampai 2.45. PC tunangku down lak, so mmg tunangku tros ajak balik kol 12.15. huhhu.

kitorang plan nak g kompleks kraf b4 g iftar tu. sbnye, mmg saje carik nahas g KL semalam kan. sah2 mmg jem giler babet sebab selangor cuti. kol 4 kitorang kua umah. aku cam da rase lmbat kua kol 4 tu, but tunangku kate ok, ok la. masyaallah!! jam yg lua biasa!! every single route yg kitorang lalu, sume xbley blah! dah kol 5, still x sampai2 jln tun razak. aku ckp ngan tunangku, kita tros g matrde jela, sbb xmungkin kita sempat dgn jalan macam ni. kompleks kraf tu tutup kol 6. mmg hangin jer time tu. tp hangin aku dlm ati jer. huhu.

so, mmg berpatah balik la. x tahan nak tunggu cam 2. nk patah balik lak, bukannye senang, kene ngadap massive jam tu jugak. durhhhhh. masuk jalan bukit tunku. xtaw la, tb2 salah jalan lak. ngadap super duper jam lagi. dugaan betulla! tgh2 jam, kete pon jalan slow jer. mmg ujian Allah semalam, DANG!!!

ya Allah! tunangku terlanggar orang! pompuan naik moto jatuh dr moto! aku xtaw la sape silap. aku kua dr keta. tunangku park keta depan sket sbb tgh jam giler kan time tu. aku dah berderau dah. minah tu bukak helmet dn terus dgn kereknye tya aku "xnmpak org ke?!' die xde pe, moto die pon xde pe. tp die punye hangin tu walawei!!!

bayangkan die sorang minah yg bertindik dibawah bibir yg menunggang motor ape tah. yg pasti xde pompuan pakai moto cam 2. mmg cara minah tu seyesly cara nk cari gaduh. die kate kitorang langgar die. n keep ckp, kalo die mati camne? x nmpak org ke!!

naseb baiklah aku ni sabar n bfikiran waras time tu. kalo x, mau gaduh kat situ. aku mmg mintak maaf kat die (wlopon aku taw bukan 100% salah tunangku. die yg tb2 cilok depan keta kitorang, manalah kitoang pasan) die rase kitorang saje nak langgar die. astaghfirullah... adik oii, xkan la kitorang saje2 nk langgar ko? isk. sbb x nmpak la jd camtu kan. apadaa! aku byk kali offer nk anta die g clinik (wlopon die x injured langsung) die kate wat pe g clinik, die bukan injured (tau pon x injured)

dgn perangai pompuan tu yg agak menggerunkan itu (mmg style kaki gadoh sey budak tu!), aku xnak tunangku interfere. takot api ngan api jadi marak nnt. huhu. aku dengan nada berhemah, mintak maaf byk kali wlopon minah tu x puas ati. aku rase x salah nak mintak maaf even bukan salah kita. lama gak la aku menahan amarah aku ni. ahai.

lastly, aku rase minah tu x tahan dah nak carik gaduh ngan aku sbb aku langsung xlayan gaduh die tu. sikit pon aku xnaik suara. haha. xmalu ingin aku katekan aku bangga dengan diri aku sendiri sebab bjaya control situasi tu. tepuk2! naseb bek aku x puji diri sendiri sbb tunangku pon sama puji aku. tunangku ckp, kalo xde aku time tu, mmg die nak gaduh sbb perangai minah tu camtu. isk. xyah gaduh. klo masing2 tgi suara, mmg xkan setel punyer. hehe. bile bhadapan ngn org/situation camtu, kene tarik nafas n fikir sewarasnya. jgn terus melulu hangin x tentu pasal. mesti ada cara tu settle it in the best way. cewaahh! pandai je aku ni. hehe

akhirnya minah tu pon reda n x tinggi suara dah ngan aku. moto die x rosak ape lagipon. so no point die nak maki2 aku kan. then, aku pesan kat dia hati2 bawak moto n kitorang pon beredar n kembali mhadap jam nak ke menara matrade. fhewww ujian betul la smlm. hehe

cite pasal iftar kat next entri k. babai!

love ~izyan al-za'im

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...