Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday 12 August 2010

gerbang cinta utusan

gerbang cinta utusan musim kedua is back! erm, kalo nk taw, actually aku pernah try masuk competition ni masa 1st season. sj2 je try memandangkan masa tu aku baru je brtunang. sp2 yg nk masuk competition ni, kene dah bertunang. nnt kene sertakan gambar bertunang n berpuluh logo utusan utk date yg utusan dah tentukan. cthnya 1 september-30 oktober. kira kena kumpul la logo tu.

hadiahnye adalah tajaan perkahwinan kita bnilai RM150,000.00 wow! x tercapai akalku la nk wat wedding cam2 kan. so, aku sesaja la masuk cmpetition 2. even tunangku pon xtaw aku masuk. ngeee. tp, bapak aku taw aku nk masuk. and then, mmg bapak aku la yg guntingkan logo utusan everyday. cayang ayah! hehe. aku dgn xde pngalaman masuk contest, aku pon sengal2 ayam anta gambar, logo yg da kerat2 sbyak 50 keping n borang peraduan tu . masuk dlm envelope n poskan. xdela harap sgt nk menang. juz try my luck org kata.

tibalah masa utusan umumkan nama2 yg dah dishortlist. nak gelak guling2 gelakkan diri sendiri rasenye bila paper tu tunjukkan mcm mana penyertaan peserta2 yg menang tu. mmg patut dorang menang. siap wat kubah masjid, lakat sana, lekat sini, mmg creative la cara dorang anta. besar2 gabak u ols! yg aku nye lak, takat anta semata2 kertas dlm envelope. kaakakaka, sah2 aku nye kene reject awal2. agagagaga

gambar top 10 last year. best dapat wedding ditaja. :)

yela, mana aku terpikir bnda2 tu sume. hehe. maka, aku berazam, klo aku x kawen lg dis year n utusan open 4 2nd season, aku nk masuk lg n mgunakan kekreatifan aku utk menyertai peraduan itu. hahaha. 1 lg, klo nak taw, bapak aku punyela smgat potong logo utusan x benti2!!! dr last year die potong logo utusan utk aku masuk peraduan 1st season. then, he keeps cutting the logo sampai arini! ya ampun! aku da nyk kali bilang sama ayah, xyah gunting dah ayah. ayah ku kate, xpela, mn taw ade pertandingan lagi next time. peraduan tu mmg akan ada lg ayah, but logo tu dah lama, dorang nak logo yg current date. bapak aku tetap dgn konsistennya everyday without fail kerat bnda 2. apa2 lah ayah. kaklang dah ckp dah xnak da since last year tp ayah potong gak. alahai ayahku... hehehe

then, aku tya tunangku, leh x nak masuk contest second season ni? cian kat ayah semangat potong logo dr last year sbb nak mudahkan anaknye ini masuk peraduaan tu, hehe. tapi..........
tunangku jawab camni (taken from our chatting) :

kalo nk dgr ckp i, i xnak
our wedding is the biggest thing in my life
i xnak pape ganggu our wedding
kt da plan pon
so u setuju ke
bgtau la ayah xyah kerat dah
sian die

senyap aku dgr jawapan tunangku. terharu pon ade. die nk wedding die nanti hasil titik peluh die sndiri. xnak ade tajaan watsoeva. erm, aku terus bgtaw, aku respect decision die. insyaallah aku patuh. lgpon aku mmg xde rase nk masuk pon second season ni. then, tunangku da ckp camtu, mmg aku xnak masuk langsung. just buat ape yg dah kitorang plan. bia ktorang sndiri aturkan wedding kami nanti. wlopon hanya sesederhana majlis. ya!! tp, utk berhentikan ayah dr memotong logo utusan adalah bukan bidang kuasa aku! hehehe. aku da ckp byk kali, ayah still potong jugak. so, biajela.. maybe ayah nk masuk contest lain kot. hhehehe.

So, bye bye gerbang cinta. biarlah yg lain cuba naseb. aku n tunangku akan teruskan dengan planning yg dah kami setuju sblum ni. insyaallah. yay!

love ~ izyan al-za'im

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...