Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, 7 June 2012

munching entry ~ sengkuang calit

sape taw sengkuang calit? dulu2 gleme kot benda time. balik sekolah selalu beli. harga dalam doposen camtu. pastu lama kelamaan, da xde da org jual benda tu. aku pon da lupa.

sampai la satu hari minggu lepas aku terperasan satu stal dekat2 umah aku ni. mcm stall burger. upenye stall sengkuang calit. wah kelasss. siap ade stall khas! aku pon try la. amboiii sedap giler! kedai bersih, sengkuang fresh, so harganya jgn terkejut la. RM1.50 satu ok! yg special pulak RM2.00. i prefer yg special sbb pedas sket. nyumnyummm

sengkuang calit in the making

old time sengkuang calit since 1960. kellas gitu org yg rebrand kan benda ni. good job

tp tb2 aku rasa harga dia mahal la... huhu kalo murah sikit mungkin ok kot. tp mmg sedap taw. aku rasa kacang dia yg buat special tu. very crunchy :)

ni yg aku da gigit separuh.agak besar jugakla. hehe nnt nk bli lagi la. :P
love ~ izyan al-za'im

7 comments:

NadiahNaddNadi said...

wa wa wa...... ni la dia yg husni bg tau tu...
yan tau tak, hr tu dalam meeting nadi cite sal benda ni! sbb susah sgt nak dapat kat KL... tup2, masuk meeting next 2 days, husni cite.. ckp tibe2 dia jumpe gerai ni!!
jelessss!!

Sue-Rya Qistina said...

ktne gerai ni yan?akak x pena try lagik :D

izyan al-za'im said...

Nadi. ha tu la, tb2 lak wujud kedai ni. sedap pulak tu. dua hinggit pon dua hinggit la... hehe

kak su, kedai dia kat tmn medan, petaling jaya. dekat dgn umah yan. bukak pukul 6.30-10.30mlm je...

NadiahNaddNadi said...

mmg tak ley bla tau yan, mase cite kat dlm meeting tu husni mcm blur tak penah dgr la mkn sengkuang sos merah ni... tup2 meeting next 2days, dia cite...dia jumpa kdai tu... pastu dia tanya, betul ke benda tu yg nadi duk cite2.. hehe.... kelakar je... bila mencari tak jumpa, bila tak cari... amek kau, kua stall terus kat tempat korg tu! yan, rm 2 tu standard da skarg.... satu2nya tempat nadi jumpa dekat a.point... klo dah teringin sgt, mmg masuk parking, beli sengkuang balik.. parking lagi mahal dr sengkuang... huahuaua~

izyan al-za'im said...

HAHA. semata parking mahal nk bli sengkuang kan. hehe. mmg la klo ikot harga sekarang, RM2 tu logikla kan. cume teringat satu ketika dulu mkn doposen je. tu yg jauh sgt beza harga tu. hehehe. naseb bek ni dekat je ngan umah, xyah paking2 pon. hehe

NadiahNaddNadi said...

ha'a yan, dulu skola2 bape sen jer... masa sek men pun 50sen... skarang... mak aih.... jeles benda ni dekat ngan uma korg! =(

Sengkuang Calit said...

Hi Izyan,

Thank you to your testimony in your blog for OLD TIME SENGKUANG , turnip stain(SENGKUANG CALIT).

We would appreciate, if possible, we need your email for a consolation prize from us.

email us: oldtimesengkuang@gmail.com

Have a Nice day and Cheers from Old Time Sengkuang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...