Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday 9 May 2012

5 months.. i'm half-done

haii! asek cite psl mkn je. lupa pulak lil rainbow dlm perut ni. hehe. last sunday, my lil rainbow dah pun 5 bulan. kejap la pulak da 5 bln. rasa mcm baru je. huhu.

erm, aku dah di tgh jln da ni. lg separuh je lg. rasa x sabar la pulak... at this stage, alhamdulillah still xde alahan. syukur untuk itu. harap2 berterusan sampai time bersalin nnt. nk jalan pon xde masalah. hehe. cuma 2 3 hari ni, aku ada rasa sesuatu kt dlm perut ni. erm,  mula2 wonder apakah itu? tp aku syak itu ialah the baby's kicks! hehe. x taw la ye ke x, tp aku rasa betul kot. kekeke.  but smlm bile suruh hubs letak tgn dia kt perut aku, dan2 xde lak rasa kick tu. ngade betol. haha. yela x kuat pon rasa tu. slightly kick i think. huhu

still, x bli ape2 lg brg baby. last week gi klcc gi mothercare's 25th anniversary sale. aku igt nk la shopping sumting. but... bila smpai sana, boley x aku blur?? haha aku x taw nk bli ape. xtaw where to start 1st. nk bli baju dulu ke? gender pn x taw lg. nk bli baby box sbb ade 50%. tp rasa knp lak baby box jd bnda pertama aku nk bli. seyes blur! adoii susah jgk nk shopping brg baby ni. pathetic. lol 

hubs cam bese sebok dgn stroller dia. quinny buzz xbbaloi bli kt mothercare sbb wlopon da diskaun, still mahal. 10% only. but punyela tb2 ktorang nk berpaling tadah bile tgk harga silver cross surf ade 25%. wlopon hrga lps diskaun still mahal dr buzz, but sgt berbaloi tgk surf tu sbb mcm2 dpt plus warna2 surf semua vibrant ouchhh!. erm x mungkin la nk bli silver cross surf kan. sedangkan buzz pon over bajet, ini pulak surf. ayoooo. xyah nk jd victoria beckam sgt la nk pakai silver cross tu. tp klo ade rezeki dr langit pe salahnye. hahaha. sale smpi ahad je. but hr isnin hubs leh ckp ruginye x bli surf tu... ahaha xde maknanye sayangku ( ni kes suami isteri suka berangan :D ) erm, tgk la this wekend pulak ade mom n baby expo kt mid valley kn. itu jela kejenye jalan je, but x bli2. hehe.

ha, last time aku ade bgtaw aku ade carik buku compilation of surah2 amalan ibu ngandung. alhamdulillah. jmpa sudah! kat pasar mlm umah aku je pon. buku tu cam da buruk but i still beli sbb yg penting, kandungan buku tu. so mmg sntiasa letak buku tu dlm handbag. boley baca bila free. klo bwk quran, rasa mcm bagus la pulakkan. so bile bwk buku ni, rasa ok sket la :) 

pjg lak aku bebel. aku cuti sbnye hr ni. teman hubs check up tulang dia. dia kerap sakit blkg lately. da gi clinic n the doc suruh refer to hospital pulak. hari tu dah buat MRI kt pusrawi then kene refer pulak kt ppum. so hr ni la appointment dgn orthopeds . hrp2 xde yg serious....ameen

jumpa pon buku ni! :) x tebal so,  easy to carry everywhere :)

selain bhn bacaan amalan ibu mengandung, ni yg buat aku pilih nk bli kitab ni. ade compilation surah yaasin, at-taubah, yusuf, luqman n maryam. insyaallah dijadikan amalan smasa pregnant ni...

x sabar nk gi next check up selasa dpn. hrp2 my lil rainbow akan bgtaw gender dia. hr tu nyorok2 pulak. iskisk noty ni. mmg x kesah girl or boy, but kalau da taw, senang ummi n abi nk shopping nnt. hehe

love ~ izyan al-za'im

1 comment:

wardah @ fie shah said...

Wahhh nak tahu gender tu paling exciting sekali!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...