Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday 19 March 2013

6 months izz

quick update. busy ni. cett kengkonon ko sorang je bz. huhu. khamis lepas 14 mac genaplah izz 6 bulan. dah besar anak ummi. alhamdulillah. aku berjaya fully/exclusive breastfeed izz sampai 6 bulan. syukur sgt2. gembira n rasa x sangka. sblum ni penah rasa nk give up breastfeed sbb susu makin sikit. tp aku tetapkan hati, nk fokus balik. bangun tgh malam n pump. alhamdulillah lps tu susu kembali normal. x jadi niat nk bg formula milk kat izz. alhamdulillah rezeki izz. walaupun ade jugak yg mempertikaikan kebolehan memfully breastfeed ni, erm, xkesah la ape org nak kata, yg pasti aku mmg bg yg terbaik utk anak aku.

izz dah masuk 6 bulan ni mmg xnak baring telentang da. meniarap je kejenye. nak salin diapers pon susah. hehe. mulut pulak asek membebel je. xpe izz bukan ummi marah pon. ummi suka tgk izz membebel tu. bila masuk 6 bulan, start la nak bagi izz solid food. mcm2 preparation buat. nanti aku cite kat entry lain ye. insyaallah nk breasfeed izz lagi sampai yg terdaya. aim skang ni nak sampai setahun. lepas tu kalo ade rezeki lagi, nak teruskan lagi dan lagi. wlopon cabaran nak breasfeed anak as a career woman ni mencabar jugak. huhu career woman la sgt kan. hehe. yela, kene lari2 jugak nk pump tu. harap2 boleh istiqamah n dimurahkan rezeki lagi. aku bangga dengan diri sendiri. hehehe.

ada kawan aku yg habis about RM400 utk susu anak sorang je tu. alhamdulillah x penah lg kua duit utk beli susu izz. izz sayang, murahnya rezeki kamu. i love u izz... ummi n abi sayang izz




love ~ izyan al-za'im

3 comments:

Aeen said...

Alhamdulilah sampai 6 bulan dapat susukan...good job...kite lak sedih sbb dapat bf raees sampai 2 bulan je...:(

suwara entertainment said...

well done umi dpt fully bf pd izz. yg penting semangat dan usaha kita nak fully bf dia. mmg sgt digalakkan menyusu hingga umur anak 2 tahun. keep it up!!

izyan al-za'im said...

aeen, alhamdulillah suyukur. xpe awak boley try lagi utk baby no 2. huhuu

kak su, tq so much :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...